2 vastausta artikkeliin “Logo

  1. Sikäli suunnittelijoiden puolella, että uuden logon nykypäivänä on toimittava joka kontekstissa materiaaleista väreihin eli oltava skaalautuva ja monistettavissa. Minimalismi on melkein tiedonvälityksen rakenteiden reunaehto, kun sama kuva on (mm.) julisteessa ja appsin ikoni ja Facebookin seinässä ja… Keksiä symboleja tyhjästä on helpompi tie kuin myöntää liikkumatilan puute.

    (Suomen näsäsäviisas #1 designbloggari K oli muuten ihmeen hiljaa pari vuotta sitten kun hänen vaimonsa nuoruuden työ paljastui valokuvan läpi piirretyksi kopioksi (taiteilija oli vielä keksinyt pitkän romanttisen sepitteen kuinka työ oli syntynyt hänen aivoissaan…) Mielestäni se on yksi huvittavimmista bullshit-tapauksista.)

    Tykkää

    1. Luulen, että monella suorastaan raivokkaasti logoon suhtautuvalla on ollut sellainen oletus, että designia tulee rakastaa, koska muuten se tuntuu mitättömältä.

      Samoin luulen, että bränditoimisto on pyrkinyt mainitsemasi kätevyyden lisäksi helppoon miellyttävyyteen, ei rakastettavuuteen – miellyttävyys rakkautta laimeampana vaihtoehtona on helpompi tulevaisuudessa vaihtaa johonkin muuhun, koska vaihdos on jossain vaiheessa väistämätön muutenkin. Ratkaisu on niiltäkin osin siis käytännöllinen.

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s